Met Via 1 jaar als vrijwilliger de wijde wereld in

Persbericht

Stel: je bent jong (18-30), je studeert of je werkt en je wil een tijdlang iets helemaal anders doen. Je hebt zin voor avontuur, bent geëngageerd en ziet een interculturele uitwisseling van langere duur wel zitten. Dan hebben wij misschien iets voor jou. Wij, van. Via, sturen namelijk elk jaar, van juli tot juli, een groep jongeren de wijde wereld in.

Niet als toerist. Je gaat naar het buitenland met de bedoeling om andere landen, andere maatschappijen en andere culturen beter te leren kennen. Daarvoor bestaan er bij ons 2 basiselementen: vrijwilligerswerk in socio-culturele projecten (b.v. onderwijs, gezondheidszorg, alfabetisering, werken met kinderen, vluchtelingen, etnische minderheden of bejaarden, ecologische projecten,…) en verblijf in een gast-familie, die je kost en inwoon geeft. Op die manier leer je werkelijk hoe andere mensen in andere landen leven. En als we zeggen andere landen bedoelen we daarmee dat je werkelijk alle windrichtingen uit kan. Uiteraard is het nodig mensen voor te bereiden als je ze voor een langere tijd weg stuurt. Daarom kun je nu al info aanvragen bij Via over het jaaruitwisselingsprogramma. Het adres is: Draakstraat 37, 2018 Antwerpen. Telefonisch zijn we tijdens de kantooruren te bereiken op het nummer (03)235 94 19, faxen kan op (03) 235 29 73, E-mail viaiju@glo.be.